SPK KEM SEGENTING 1980

SPK KEM SEGENTING 1980

Monday, June 23, 2014

TJP37067: MALAM SEMBANG-SEMBANG 37 FELDA VILLA

 MALAM 
SEMBANG SEMBANG S37 

Tahun 2014, warga S37 belum lagi menganjurkan apa-apa majlis (gathering) secara formal. Pertemuan memang selalu berlaku semasa menghadiri majlis perkahwinan anak-anak skot yang boleh dikatan setiap bulan sejak awal tahun ini. Namun ia melibatkan kumpulan kecil kerana masa ketibaannya berbeza-beza mengikut keselesaan masing-masing. 

Cadangan untuk mengadakan gathering banyak kali diperbualkan di kalangan skot yang concerned semasa majlis-majlis pertemuan, khususnya majlis perkahwinan. Akhirnya kata putus dibuat semasa menghadiri majlis perkahwinan anak skot Hj Mohd Saiful di Country Height, Kajang pada 7 Jun 2014.

Iklan di paparkan dalam facebook pada 8 Jun 2014. Majlis akan diadakan pada 23 Jun 2014 (malam)

Aku ditugaskan untuk menguruskan tempat. Beberapa tempat dipertimbangkan seperti Restoran Nelayan dan Restoran Melayu. Akhirnya D'Saji Felda Villa telah dipilih. Aku membuat tempahan pada 13 Jun 2014. Buffet, RM42 se kepala)

Seperti biasa, sebagai co-organizer (bersama skot Razak Presiden), cabaran yang paling besar ialah untuk mendapat renponse dari kaum skot ni. Masing-masing amat busy tak sempat nak bagi jawapan. Berapa nak booking seat ni? D'Saji mintak 50% deposit. Nak tempah 100 (RM42 x 100 = RM4200), kena deposit RM2100. Dibuatnya yang datang cuma 30 orang, tak pulang modal pulak. Nak booking 50 seat, nanti sambutan hangat, tak sempat nak tambah pulak.

Dilemma Melayu. 

Pakat dengan Razak, kita book 60 seat je, take the risk.

Tinggal 3 hari, cuma dapat dalam 18 orang (x 2) jadi 36 orang. D'Saji dah mintak 100% dah. So, kena dahulukan RM2520.00 pada 18 Jun 14.

Hari akhir, 21hb dapat 28 pasang. Itu pun ada yang masih 45 - 60% confirmed. Whatever la skot. Last minute, 22hb ada 3 skot yang tarik diri. Komitmen yang tak dapat dielakkan.

Namun, JADI mesti JADI.



  

Waktu aku sampai lebih kurang jam 1950H, yang dah ada situ ialah skot Ahmad Nasir (Kapt (B) KAD). Aku tak pernah jumpa Nasir sejak keluar dari SPK tahun 1981. Ini adalah kali pertama Nasir join aktiviti S37. Menggembirakan.

Selepas itu baru satu persatu skot yang datang.

x
 sembang-sembang dulu sebagai preamble
walaupun selalu jumpa, kena berlakun macam dah lama tak jumpa

x
Gambar sebelum makan 

 
bawa anak dan cucu untuk carikan jodoh 


 
dua Dato' yang sama-sama meluahkan perasaan pasal kerja

Nasir tengah cerita pasal dia dengan sorang kawan telah salah masuk rumah untuk majlis jemputan kahwin.  


Shahrin, mana ada cerita lain. Mesti pasal pengemabaraan dia mengelilingi dunia. Kesah dia tak keluar modal sewa bilik dan makan sebab squat rumah Affendi di Melbourne. 


Tuan Presiden ni, berucap pun gaya macam berkaraoke 




Zamrose sudah pecahkan rahsia Alias.....bila dia cakap, dia pegang tangan aku... pastuuuuu dia tarik tangan akuuuu.....


 








  



Triangle discussion. Bila KP, Ordnans dan Renjer bertemu, entah apa pulak yang mereka cerita, sapa kelentong sapa pun tak tau 



RMR, RMAF, SSR, RMAF, RMR, RAC, RMR and RMAF




x
 Semua eager nak dengar citer Pak Pin nak pecahkan rahsia pasal Che Gayah dan Che Det, lama punya tunggu, taik kuda pun tak da.


x
Rahim kecewa kerana Asran tak sampai. Sampai ke habis dia mengeluh tak dapat makan durian 


x
Nasir Chong tengah chong Dato' Azlan.


tengok muka Dato Hazizan. Bengang je tunggu Asran bawa durian. Hj Azemi dok tengok pintu gerbang, kalau-kalau Asran sampai. Azmi Hamid buat bodo sebab dah kenyang makan durian kat rumah aku minggu lepas.



Skot Asran janji datang nak bawa durian Balik Pulau, tapi kecundang untuk menyeberangi jambatan kedua Pulau Pinang. Maka ramai yang hampir kempunan makan durian Udang Merah. Nasib la kawan. Nanti lah kita tunggu durian Jelebu jatuh, aku jemput korang datang rumah makan durian.


Sabari, Shohemi, Nasir dan Pak Pin 


Gelojohnya Rahim... ni bahana bini dah 3 hari demam.... 3 hari x dapat makan masakan bini la niii


skot Noor Sabrina @ Lolly, the only ladies squad appeared in the gathering, dia pun macam Hazizan, kempunan nak makan durian




Gathering kali ni, kaum BAKAT pulak yang ada banyak perubahan. Selalu kalau ada gathering, pukul 10 depa dah terkenyit, terlambai, termuncung, terbisik-bisik nak ajak balik. Kali ni, depa bukan main lekat. Entah apa yang disembang pun tak tau. 

Cik-cik abang esok nak kerja, cik-cik abang dah mula bangun nak balik. Cik-cik abang dah mula bersalam-salaman nak berpisah. Tapi depa buat deekkkkkk je, melekat kat kerusi masing-masing.

Selalu nak ajak bergambar, bukan main berat. Masing malas nak bangun dan malas nak susun tempat duduk. Kali ini, amboii, bukan main, tak ada yang bagi arahan, tak ada yang ajak, pandai pulak susun kerusi, ambik tempat duduk, yang tinggi di tengah yang rendah ke kanan dan ke kiri...caomeiiii je, ambik gambar. Cari corner sendiri.Tak ajak cik-cik abang pulak tu. 






Ramai juga yang janji nak mai, tapi sampai ke ujung tak nampak batang hidung. Siapa agaknya?... Tak payah la nak habaq. Itu adt la. Last-last minutes banyak benda yang tak duga yang boleh menghalang program yang ditetapkan. Ada juga yang tak jawab mesej, tetiba muncul. Jadi penyelamat pulak dah. Kalau tak, pasti banyak makanan yang terbazir.

.Skot yang hadir malam itu (54 orang termasuk kanak-kanak):
  1. Abdul Razak Hussein dan isteri
  2. Adnan Hashim dan isteri
  3. Azlan Abdul Rahman
  4. Ahmad Nasir Abd Majid (ini adalah kali pertama skot Nasir muncul dalam mana-mana aktiviti S37, tahniah skot dan teruskan bersama....)
  5. Alias Hamdan dan isteri
  6. Ahmad Sabari dan isteri
  7. Azemi Mat Saud dan isteri
  8. Azmi Abd Hamid dan isteri
  9. Hamdan Abdullah dan isteri/anak
  10. Hazizan Ahmad dan isteri
  11. Khairul Annuar Yaacob dan isteri
  12. Muhd Shuairi Abdullah dan anak-anak
  13. Mustapha Ahmad dan isteri
  14. Mohd Ariffin Saimun dan isteri
  15. Mohd Husin Abdullah dan anak
  16. Mohd Nasir Abdullah dan isteri
  17. Mohd Jaudin Saad dan isteri
  18. Noor Sabrina @ Lolly Abdullah dan anak-anak saudara (wakil tunggal skot wanita)
  19. Rahim Osman
  20. Shohemi Hashim dan isteri/anak
  21. Shahrin Osman
  22. Toharudin Ab Rasid dan isteri/anak-anak
  23. Zamrose Mohd Zain dan isteri/anak-anak



akan datang

MAJLIS PERKAHWINAN ANAK SKOT
LT KOL (B) HJ AZEMI BIN MAT SAUD TUDM
DI DEWAN MERAK KAYANGAN
ANJUNG FELDA, JALAN GURNEY
17 OGOS 2014






No comments:

Post a Comment